top of page
Search
  • Vedenneito

Pelaajaesittely: Suvi Mikkilä



Nimi: Suvi Mikkilä


Ikä: 37, tuntuu ikuinen 22


Seura: Najadit


Pelipaikka: maalivahti, maalivahti ja maalivahti. Aikoinaan Najaditreeneissä Merja sanoi, että tarvitaan maalivahtia ja tässä sitä ollaan 25 vuotta myöhemmin


Uppopallon aloitin kun vuonna 1996, olin perheen kanssa Leppävaaran uimahallissa ja seinällä oli ilmoitus: "Oletko yli 12v tyttö ja pidät vedestä? Tule pelaamaan uppopalloa!" Menin katsomaan ja sille tielle jäin. En tuntenut ketään ja olin pitkään kaikista nuorin. Mutta ihmiset oli upeita ja laji mahtavan koukuttava.


Uppopalloa olen pelannut siis jo 25 vuotta. Rehellisyyden nimissä välissä on kyllä ollut taukoja lasten ja elämän vuoksi, mutta yhteys lajiin on kuitenkin pysynyt koko ajan. Uppopallo on enemmän kuin pelkkä laji, se on melkein kuin toinen perhe.


Maajoukkueessa olen pelannut yhteensä noin 8 vuotta. On ollut kausia jolloin olen ollut mukana ja aikoja jolloin en, vaikea laskea tarkkaan. Arvokisoissa on tullut oltua mukana nuorten PM 2003, PM 2005, EM 2005 (jojo), MM 2007, PM 2014, EM 2017, PM 2018, MM 2019, PM 2020


Parasta uppopallossa on ehdottomasti yhteishenki ja yhdessä tekeminen, vesi elementtinä, kontakti ja lajin fyysisyys sekä se pallo :) Vaikeinta ja samalla parasta uppopallossa on sen kolmiulotteisuus, kunpa silmät kasvaisivat myös selässä!


Olen pelannut samalla kelta vihreällä scibapron maskilla jo 15 vuotta. Pariin kertaan se on jo kolvattu kasaan. Suurin pelko onkin, että mitä sitten kun viimeinenkin keltavihreä maski hajoaa! (Jos jemmasta löytyy niin pistä viestiä)


P.s. Uppopallon lisäksi työskentelen lasten parissa ja kotonakin niitä on kaksi. Pidän ulkona liikkumisesta ja käsillä tekemisestä, myös palapelit koukuttavat ajoittain :)



414 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2 Post
bottom of page